Ötmilliárdért kelhet el a Sziget
2007.11.29. 14:47
Megvásárolja a népszerű nyári fesztiválokat rendező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft.-t az econet.hu Média, Telekommunikációs és Vagyonkezelő NyRt. száz százalékos tulajdonában álló leányvállalata, az EST Media Group Kft. Az ügylet értéke az ötmilliárd forintot is megközelítheti.
A Sziget Kft. hosszú évek óta nyereséges vállalkozásként működik, ami önmagában a jelenlegi működés változatlan fenntartása mellett is fenntartható állapot, illetve a meglévő erőforrások gazdaságosabb és ésszerűbb kihasználása organikus növekedési lehetőségeket is kínál.
Ezt fejezi ki a megvásárlási program akkor, amikor az eladónak annál nagyobb vételárat biztosít, minél erőteljesebb EBITDA növekedést mutat fel a Sziget Kft. Az eladó ennek megfelelően akkor jut a lehető legmagasabb (5 részletben fizetendő) vételárhoz, vagyis összesen 4,95 milliárd forinthoz, ha a cég a 2011. évben már 600 millió forint, az azt megelőző 3 évben pedig összesítve majd 1 milliárd forint EBITDA-t termel.
Az EMG tulajdonrészének évenkénti növekedésével (26, 51, 76, 88, 100 százalék) az adott évek nyereségéből is részesedik (első alkalommal a 2007. éviből), várhatóan összesen mintegy 700-800 millió forint mértékben, s ezáltal a ténylegesen fizetendő vételár 4 milliárd forint körüli összegre csökken.
Mi lesz, ha nem lesz Sziget?
Az elmúlt hetek során a sajtóban is nagy nyilvánosságot kapott birtokháborítási ügyben fennállhat az elvi esélye annak, hogy a bíróság jogerős ítélete folytán ellehetetlenül a Sziget Fesztivál megrendezése. Ez esetben az EMG elállhat a szerződéstől és az addig kifizetett vételárat teljes egészében visszakapja.
Ha azonban – ahogy 15 éve mindig – ezután is lesz Sziget Fesztivál, akkor minél eredményesebben kerül az – és a nem elhanyagolható egyéb rendezvények (Volt Fesztivál, Balaton Sound, stb.) – megrendezésre, úgy az EMG annál többet, de legfeljebb a feljebb pontban írt összeget fizeti az egyre értékesebb Sziget Kft-ért. Ha esetleg többé nem lehet Sziget Fesztivált tartani, az EMG visszakaphatja a pénzét és azt más portfolió-elemek fejlesztésére, illetve egyéb akvizíciókban hasznosíthatja.
Marketingszempontból szerencsés ügylet
Az ügylet lezárásával a Sziget – és a korábbi akvizíciók révén az Est és a radiocafé 98.6 is – egy társaság irányítása alá került, ahol a print és elektronikus média, az event- és indoor marketingeszközök, valamint az online tartalomszolgáltatás integrációja a médiában legértékesebb, fiatal felnőtt (18-29 éves) célcsoport páratlanul hatékony és intenzív elérését teszi lehetővé.
Nem elhanyagolható ugyanakkor az sem, hogy mindemellett a Média Üzletág a mai harmincasok-negyvenesek korosztályát is hatékonyan szólítja meg, hiszen az EMG fő brandjei az elmúlt 15 évben velük együtt nőttek fel, és ez a közös múlt alkalmat ad arra, hogy akár meglévő termékeket, akár a speciálisan nekik fejlesztendő új termékeket szívesen használják.
Forrás: www.mfor.hu
|