Témaindító hozzászólás
|
2007.10.30. 20:12 - |
Az első hozzászólás nem is tőlem érkezett, hanem MacLoad kollégától, de valamiért a vendégkönyvbe írta, így most adok neki egy fórumot:
"A Híreknél az utolsó bejegyzés szerintem eléggé aggasztó, mármint hogy egyesítenék a Scania és a Man céget. Szerintem így hatalmas méretű monopolium jönne létre, ami ártana a gazdaságnak (sőt még az EU versenyügyekért felelős bizottsága is ellenezné). Mindegy, ez csak az én véleményem volt."
Erre reakcióként a következőket tudom írni:
- Bár ez nem szorosan Magyarország és a logisztika kapcsolatáról szól, amire végülis létrehoztam a fórumteret, de áttételesen, meg az EU-tagság révén minket is érinthet az ügy.
- Mivel éveket dolgoztam az autóiparban, láttam már néhány ehhez hasonló fúziót, és egyéb bújtatott együttműködést (gondoljunk a GM-Opel európai jelenlétére, és hogy a Fiattal közös volt a képviselet is Magyarországon, bár a részvénytöbbség nem volt a GM-é, de meghatározó volt a befolyása). Azt kell mondjam, hogy ha logisztikusként nézem az ügyet, ez egy roppant logikus lépés lenne. Egyrészt a két cégben a Volkswagennek meghatározó befolyása van a részvénytulajdon révén, másrészt mind költséghatékonyság, mind logisztikai szempontból nagyon sokat nyerne vele mind a két cég. Azt hiszem, ez könnyen belátható. Az már más tészta, hogy versenyjogilag ez hogy veszi ki magát. Azt kell mondjam azonban, hogy ha az EU akart volna, akkor már abban a pillanatban bele kellett volna, hogy lépjen az ügybe, amikor ugyanaz a társaság (VW) meghatározó befolyást szerzett a két, jogilag külön álló cégben, mert ennek révén már akkor is ugyanakkora piaci részesedés összpontosult egy kézben. Tehát szerintem korántsem egyértelmű, hogy az Eu ebbe bele fog szólni.
- Az, hogy a gazdaságnak ártana, megint nem egyértelmű. Sok mindenen múlik. (Gondolj bele, a Microsoftnak is van a személyi számítógépek operációs rendszereinek piacán elég meghatározó részesedése, ez mégsem gátolta meg abban, hogy folyamatosan és az ügyfelek kedvére fejlesszen.) Szerintem ez sem a gazdaságnak, hanem inkább közvetlenül a versenynek ártana. Hogy aztán ennek milyen áttételes hatásai lennének a gazdaságra, azt most még nehéz lenne megjósolni.
Üdv:
Himer Csilla |
[2-1]
Szia,
végül is igazad van. Csak annyit mondok, logisztikailag sem biztos, hogy mindig jó ha fuzió jön létre, mivel figyelembe kell venni a méretgazdaságosságot, a technológiai különbségeket...nem is beszélve a vállalati kultúráról és szervezeti felépítésükről.
Egyszóval logisztikai szempontból ez a fúzió problémákat is megoldhat, amelyek eddig a cég(ek) sajátja volt, de problémákat is teremthet. (pl. megnővekedett koordináció...stb)
Az hogy az EU ezt most támogatja-e vagy sem nem, de az biztos hogy már léptek volna, ahogy azt te is írtad.
Üdv
MacLoad |
Az első hozzászólás nem is tőlem érkezett, hanem MacLoad kollégától, de valamiért a vendégkönyvbe írta, így most adok neki egy fórumot:
"A Híreknél az utolsó bejegyzés szerintem eléggé aggasztó, mármint hogy egyesítenék a Scania és a Man céget. Szerintem így hatalmas méretű monopolium jönne létre, ami ártana a gazdaságnak (sőt még az EU versenyügyekért felelős bizottsága is ellenezné). Mindegy, ez csak az én véleményem volt."
Erre reakcióként a következőket tudom írni:
- Bár ez nem szorosan Magyarország és a logisztika kapcsolatáról szól, amire végülis létrehoztam a fórumteret, de áttételesen, meg az EU-tagság révén minket is érinthet az ügy.
- Mivel éveket dolgoztam az autóiparban, láttam már néhány ehhez hasonló fúziót, és egyéb bújtatott együttműködést (gondoljunk a GM-Opel európai jelenlétére, és hogy a Fiattal közös volt a képviselet is Magyarországon, bár a részvénytöbbség nem volt a GM-é, de meghatározó volt a befolyása). Azt kell mondjam, hogy ha logisztikusként nézem az ügyet, ez egy roppant logikus lépés lenne. Egyrészt a két cégben a Volkswagennek meghatározó befolyása van a részvénytulajdon révén, másrészt mind költséghatékonyság, mind logisztikai szempontból nagyon sokat nyerne vele mind a két cég. Azt hiszem, ez könnyen belátható. Az már más tészta, hogy versenyjogilag ez hogy veszi ki magát. Azt kell mondjam azonban, hogy ha az EU akart volna, akkor már abban a pillanatban bele kellett volna, hogy lépjen az ügybe, amikor ugyanaz a társaság (VW) meghatározó befolyást szerzett a két, jogilag külön álló cégben, mert ennek révén már akkor is ugyanakkora piaci részesedés összpontosult egy kézben. Tehát szerintem korántsem egyértelmű, hogy az Eu ebbe bele fog szólni.
- Az, hogy a gazdaságnak ártana, megint nem egyértelmű. Sok mindenen múlik. (Gondolj bele, a Microsoftnak is van a személyi számítógépek operációs rendszereinek piacán elég meghatározó részesedése, ez mégsem gátolta meg abban, hogy folyamatosan és az ügyfelek kedvére fejlesszen.) Szerintem ez sem a gazdaságnak, hanem inkább közvetlenül a versenynek ártana. Hogy aztán ennek milyen áttételes hatásai lennének a gazdaságra, azt most még nehéz lenne megjósolni.
Üdv:
Himer Csilla |
[2-1]
|