Leanmanagement
2007.06.30. 22:47
Napjaink egyre élesedõ versenyfeltételei mellett minden termelõ vállalat számára egyre égetõbb kérdés a hatékonyság növelése:
- Termeljünk többet, legyen folyamatos növekedés, legyenek új piacok, új termékek, mindig növekedjék a nyereség. - Jobb minõségû termékeinkkel tartsuk meg régebbi vevõinket, növeljük a megelégedettségûket, valamint szerezzünk új vevõket termékeinknek. - Termeljünk minél gyorsabban, csökkentsük az átfutási idõket, rövidítsük le a szállítási határidõket és csökkentsük a készletszinteket. - Csökkentsük az élõmunka ráfordításokat és a felhasználandó erõforrásokat. A LEAN Menedzsment módszerelméletének alapjai Japánban alakultak ki az 1950-es években a TOYOTA Motocompany-nál, ahol a második világháború után, az új termék családra való átállás, valamint a szûk piac és a korlátozott erõforrások miatt szükségessé vált, hogy a lehetõ legkisebb erõforrás felhasználásával minél több és minél jobb minõségû terméket állítsanak elõ. A módszer folyamatosan fejlõdött, míg kialakult a napjainkban használatos LEAN Menedzsment módszerelmélet.
A LEAN Menedzsment alapelvei - Vevõorientált teljesítmény kínálat; - Összpontosítás az alaptevékenységre; - A hibák elkerülése, kiküszöbölése illetve azonnali kijavítása; - Lapos szervezeti struktúra kiépítése;
- Veszteségek eliminálása, - Költség orientált komplex folyamatszervezés bevezetése;
- Csoport orientált munkaszervezet kialakítása és alkalmazása; - A vezetõk új szerepfelfogásának elõsegítése, erõsítése.
A karcsúsított vezetés egyrészt szemléletbeli változást jelent, másrészt pedig olyan módszertani változást hoz létre, amely lehetõvé teszi a feladat centrikus, csoportmunkára, csoportmotivációra épülõ vezeti rendszer kialakítást.
Forrás: www.leancenter.hu
|