P : Process Value Analysis |
Process Value Analysis
2006.03.02. 22:01
A PVA olyan analízis, amely elemzi a vállalat tevékenységeit annak érdekében, hogy meghatározzák, miért végzik az egyes tevékenységeket, és milyen hatásfokkal.
A PVA megkülönböztet értéknövelő és nem értéknövelő tevékenységeket, és a nem értéknövelők eliminálásra törekszik.
Lépései:
- a fogyasztói elégedettség definiálása során meg kell határozni azon tényezőket, amelyek elősegítik a vásárlói elévárások maximális kielégülését (pl. minőség, szállítási menetrend, stb.)
- a Process-flow diagramm (ld. a Process-flow diagramm szócikknél) elkészítése, amely tartalmazza, dokumentálja az összes folyamatot az elejétől a végéig összefüggéseiben.
- a nem értéknövelő tevékenységek azonosítása (túltermelés, állásidő, anyagmozgatás, szállítás, feldolgozási idő/felesleges tevékenység, készletek, selejtmozgás, hiány/korrekció, a megfelelő alkalmazottak hiánya)
- a nem értéknövelő tevékenységek eliminálása, visszaszorítása (pl. reengineering, vagy outsourcing útján) (ld. Reengineering szócikknél) (ld. Outsourcing szócikknél)
- a változtatások bevezetése, végrehajtása, a szabályozás javítása, változtatásokhoz igazítása
- ellenőrzés
Forrás: Szűcs Tamás: Activity Based Costing/Management, Controlling 2003/12
|