Sz : Szállítási pontosság |
Szállítási pontosság
2006.09.25. 14:56
A logisztikai teljesítmény részmutatója, amely a tényleges és a visszaigazolt szállítási idő viszonyát fejezi ki.
A gyakorlatban azonban már nemcsak az időbeli pontosságot értjük szállítási pontosságon, hanem a logisztika funkcióinak (vagyis a 7M-, vagy 9M-elvnek) megfelelően
-
az áruazonosság (vagyis valóban a megrendelt árut szállították-e le)
-
az időbeli (vagyis határidőre történt-e a szállítás)
-
a mennyiségi (vagyis a megrendelt mennyiségben szállított-e a beszállító)
-
a minőségi (vagyis a szerződés szerinti minőségű árut szállította-e le az eladó - erre szoktak ún. Ship to Stock, vagy Ship to Line szerződéseket is kötni)
-
a térbeli (vagyis tényleg oda szállított-e a beszállító, ahová a megállapodás szerint kellett)
-
a költségbeli (vagyis azon a költségen, amit a megállapodás tartalmaz)
-
az információbeli azonosságot is vizsgálják (vagyis azt, hogy az áru a megfelelő papírokkal felszerelve érkezett-e be, ill. a szállításról milyen előzetes információkat kapott a megrendelő, azt az illetékes személy kapta-e meg, ill. időben kapta-e meg azokat, valamint a megállapodott csatornákon keresztül érkezetek-e az információk).
Bármelyik kritérium nem, vagy csak részbeni teljesülése esetén a megrendelő logisztikai hibát állapít meg, amit a szerződésben kikötött mód(ok)on szankcionál(hat).
Forrás: saját kútfő
|