Szabó-Logistic Center - A logisztikai szakma oldala kezdő, kész és majdnem kész logisztikusoknak
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A honlapgazdáról
 
Logisztika
 
Társtudományok
 
Logisztikai értelmező szótár
 
Hírek
Hírek : Fuvarozói megállapodás

Fuvarozói megállapodás

tranzit.hu  2008.06.30. 15:22

A Magyar Köztársaság Kormánya és a közúti közlekedési szolgáltatást végző vállalkozások szakmai érdekképviseleti szervei között a terület versenyképességének javítása érdekében teendő intézkedésekről.

A Felek a közúti közlekedési szolgáltatók versenyképességi helyzetének negatív változását, kiemelten a motorikus célú tüzelőanyagár-robbanás következtében előálló erőteljes romlását értékelve, figyelemmel a világpiaci tendenciákra is, áttekintve a 2005. augusztus 23-án a Felek között kötött megállapodás teljesítését, figyelembe véve az azóta is megvalósítatlan vagy részlegesen megvalósított kérdéseket, az alábbi intézkedések megtételében állapodnak meg.

1.) Nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozása

A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter a lehető legrövidebb időn belül a Kormány ülésére előterjeszti a szakmai érdekképviseletekkel már egyeztetett, az európai gyakorlathoz jobban igazodó szabályozási javaslatát a nehéz tehergépkocsik forgalma korlátozásának újraszabályozására. Ezen javaslat biztosítja, hogy a forgalomkorlátozás kezdő időpontja szombaton 15.00 órára essen és a magyarországi telephelyre, vagy lerakóhelyre érkező gépkocsik telephelyig, illetve lerakóhelyig közlekedhessenek, illetve, hogy a nyári forgalomkorlátozás kezdő időpontja július 1. legyen. A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter a tervezetet annak közigazgatási egyeztetésével egyidejűleg beterjeszti az Országos Környezetvédelmi Tanácshoz, annak soron kívüli tárgyalását kérve. Egyidejűleg a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter vállalja, hogy a hétvégi forgalomkorlátozás új szabályozásának bevezetéséig a magyarországi telephellyel rendelkező nemzetközi fuvarozókat - indokolt esetben – szombat 8.00 óra és 15.00 óra között a határ és a telephely között mentesíti a forgalomkorlátozás alól.

2.) A közúti árufuvarozáshoz és személyszállításhoz kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságokról szóló 57/2007. (III. 31.) Korm. rendelet felülvizsgálata

A Felek megállapodnak abban, hogy a hatályos szabályozás indokolt módosítása érdekében közös /az érintett szaktárcák és az érdekképviseletek képviselőiből álló/ munkacsoportot hoznak létre. A felülvizsgálat alapját a KTI tárgyszerinti tanulmánya képezi, a munkacsoport által kiértékelve a közelmúltban e téren a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény módosítása hatását is. A felülvizsgálatnak – többek között - azt kell céloznia, hogy a szankcionálás – a visszatartó erő megtartása mellett – ne lehetetlenítse el a vállalkozásokat és a kirótt bírság a vétséget elkövetőt sújtsa, egyértelműek legyenek a járművisszatartás szabályai és egységesedjenek az egyes hatóságok eljárásai.

A Felek megállapodnak, hogy a munkacsoport felállítása legkésőbb 2008. július végéig megtörténik és a munkacsoport módosítási javaslatait 2008. október végéig véglegesítik. A KHEM vállalja, hogy a szükséges jogszabály-módosításokat a jogalkotásról szóló törvényben foglaltaknak megfelelően 2008. december 30-ig kezdeményezi.

3.) Szakképzési hozzájárulás

A Kormány vállalja és a szociális és munkaügyi miniszter megteszi a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a gépjárművezetői munkaerőhiány enyhítésére a Munkaerő-piaci Alap (MPA) képzési alaprészéből 2008-ban egyszeri, 150 M Ft-os keretösszeggel képzéstámogatási program valósuljon meg.

A szociális és munkaügyi miniszter egyidejűleg megteszi a szükséges intézkedéseket – többek között a gépjárművezetői hiány problémáját is figyelembe véve – a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerő-piaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet olyan módosítására, amely lehetővé teszi a munkaügyi központok és a munkaadók megállapodásán alapuló, a munkaadók munkaerőigényét kielégítő képzések 100 %-os támogatását.

A Kormány kezdeményezi továbbá a foglalkoztatásról és a munkanélküliek ellátásáról szóló 2001. évi IV. törvény olyan módosítását, amely a fentiekben meghatározott támogatást 2009. január 1-től normatívvá teszi.

A Kormány vállalja, hogy kezdeményezi a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló törvény olyan irányú módosítását, amely a közúti közlekedési szolgáltatóknál minimum C, vagy D járműkategóriára érvényes vezetői engedélyhez kötött munkakörben dolgozók bérét kiveszi a hozzájárulás fizetésére kötelezettek köréből oly módon, hogy az így a vállalkozásnál maradó pénzösszegeket – ellenőrizhető módon – vezetői engedélyek megszerzését célzó képzésekre, illetve a szükséges továbbképzésekre és veszélyesáru-szállító gépkocsivezető, belföldi és nemzetközi fuvarozó, belföldi és nemzetközi autóbuszvezető, könnyű- és nehézgépkezelői szaktanfolyami képzésekre fordítják.

A felsorolt jogszabályok módosításának hatályba lépésétől függően vállalja, hogy megvizsgálja az MPA Képzési Alaprésze terhére indított program folytatásának lehetőségét. Vállalja és a szociális és munkaügyi miniszter megteszi a szükséges intézkedéseket, hogy a felnőttképzési és munkaerőpiaci képzési programok szakmai tartalmának kialakítását illetően e programok előkészítése és végrehajtása során a programot lebonyolító szervezet konzultál a megállapodást aláíró érdekképviseleti szervekkel, illetve a közúti közlekedési szolgáltatást végzők reprezentatív munkaadói szervezeteivel.

4.) Jövedéki adó

Az érdekképviseleti szervek tudomásul veszik, hogy a Pénzügyminisztérium derogációs kérelmet nyújtott be az Európai Bizottsághoz a kereskedelmi gázolaj közösségi irányelvtől eltérő adókedvezményének jóváhagyása iránt. A jövedéki adó visszatérítés azt követően léphet hatályba, miután az Európai Unió Tanácsa a magyar derogációs kérelmet jóváhagyja, és azt az Európai Bizottság nem minősíti tiltott állami támogatásnak.

A Kormány vállalja, hogy 2010-től nem alkalmaz a mindenkori EU minimum szintnél magasabb jövedéki adót a közúti közlekedési szolgáltató járművekre azzal a feltétellel, hogy a jövedéki adó mértéke nem lehet alacsonyabb a 2003. január 1-jén érvényes adószintnél, amíg az Európai Unió a vonatkozó irányelv folyamatban lévő felülvizsgálata során a korlátozást nem törli.

5.) Amennyiben a jövedéki adóra vonatkozó kérelmet az Európai Bizottság elfogadja („A” verzió):

5/A.) A befizetett gépjárműadóra tekintettel biztosított visszatérítés

A Kormány vállalja, hogy

a) az adóalany tehergépkocsijainak számát meghaladó pótkocsi, valamint a nyerges-vontatóinak számát meghaladó félpótkocsi után megfizetett adott évi gépjárműadónak megfelelő összeget – a visszaélések elkerülése érdekében – legfeljebb azonban a tehergépkocsik, illetve a nyerges-vontatók számával egyező darabszám után

b) az olyan tehergépjármű után, amelynek megengedett legnagyobb össztömege, illetve az olyan nyergesvontató után, amelynek megengedett legnagyobb vontatható össztömege a 40 tonnát meghaladja, a 40 tonnát meghaladó tömegrész 50 százalékának megfelelő tömegrész minden megkezdett 100 kilogrammja után 1200 forintot térít vissza, feltéve, hogy az adott gépjármű után az adott évi gépjárműadót megfizették.,

a Magyar Államkincstár útján az adóalanyok kérelmére visszatéríti.

5/B.) Illeték

A Kormány vállalja, hogy az adótörvény-módosítások keretében az illetéktörvény módosítására olyan javaslatot fogalmaz meg, miszerint az 5000 cm3 lökettérfogatot meghaladó tehergépjárművek esetében az 5000 cm3 feletti lökettérfogat részre a hatályos 18 Ft/cm3-nél kedvezőbb, 13 Ft/cm3 mérték érvényesüljön.

5.) Amennyiben a jövedéki adóra vonatkozó kérelmet az Európai Bizottság nem fogadja el („B” verzió):

5/A.) A befizetett gépjárműadóra tekintettel biztosított visszatérítés

A Kormány vállalja, hogy a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózású gépjárművek (gépi meghajtású járművek, pótkocsik, félpótkocsik) adókedvezménnyel csökkentett adott évi gépjárműadójának 35 %-ával megegyező összeget a Magyar Államkincstár – az adóalanyok kérelmére – visszatéríti.

Vállalja továbbá, hogy a 2008. év II. félévi, határidőre befizetett gépjárműadó 35 %-ával megegyező összeget a fenti járművekre november 15-ig a Magyar Államkincstár az adóalanyok kérelmére visszatéríti.

5/B.) Illeték

A Kormány vállalja, hogy az adótörvény-módosítások keretében az illetéktörvény módosítására olyan javaslatot fogalmaz meg, miszerint az 5000 cm3 lökettérfogatot meghaladó tehergépjárművek esetében az 5000 cm3 feletti lökettérfogat részre a hatályos 18 Ft/cm3-nél kedvezőbb, 10 Ft/cm3 mérték érvényesüljön.

5/C.) A versenyképesség-javítás direkt eszköze

A Kormány vállalja az 5/A. és 5/B: pontokban foglaltakon túlmenően, hogy 2009-ben a főtevékenységként közúti közlekedési szolgáltatást végző vállalkozások számára 4,5 Milliárd Ft-ot – december 15-ig közösen kidolgozandó technikával - biztosít.

6.) Teljesítmény- arányos úthasználati díj (ED, elektronikus útdíjfizetési rendszer)

Az érdekképviseletek tudomásul veszik a megtett úttal arányos díjfizetési rendszer bevezetésére irányuló kormányzati szándékot.

A Kormány vállalja, hogy a bevezetés kérdésében folyamatosan egyeztet az érdekképviseletekkel és az ehhez szükséges dokumentumokat a KHEM folyamatosan rendelkezésükre bocsájtja. A Kormány vállalja továbbá, hogy az ED rendszer bevezetésére az érdekképviseletekkel történt egyeztetést követően, véleményük figyelembevételét követően kerül sor. A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter olyan javaslatot terjeszt elő, amely már a bevezetéstől kedvezményt biztosít a gyakori használók és a korszerű járművet üzemeltetők számára.

7.) Egyebek

A Felek megállapodnak abban, hogy a közúti közlekedési szolgáltatók helyzetének további javítása érdekében:

a) a 30 napos fizetési határidő jogszabályban történő szerepeltetése kérdésében,
b) az inkasszó intézményének bevezetése ügyében,
c) környezetvédelmi célú járműberuházások támogatására indítandó program ügyében,
d) egy speciális, a fuvarpiaci árakat figyelő monitoring rendszer bevezetése kérdésében, illetve
e) az egyablakos ügyintézés témakörében,
f) gyári új járművek forgalomba helyezése ügyében,
g) a közlekedés hatósági eljárások díjainak mérséklése kérdésében

szakértői szinten folytatják az egyeztetéseket, és javaslataikat 2008. október 15-ig kidolgozzák. A Kormány vállalja, hogy a szükséges jogszabály módosításokat a jogalkotási törvényben foglaltak figyelembevételével 2008. december 15-ig kezdeményezi.

Az érdekképviseleti szervek a megállapodás megkötésétől az 1-3. és 5-7. pontokat érintő témakörökben, nem szerveznek, és nem támogatnak a szolgáltatók körében semmiféle tiltakozó megmozdulást és minden tőlük telhetőt megtesznek a feszültségek tárgyalásos úton történő rendezésére, amennyiben a megállapodás végrehajtása az elvárt ütemben halad, valamint a Kormány az általa vállalt határidőket betartja. A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter a Kormány megbízása alapján vállalja, hogy e kérdések rendezése érdekében folyamatosan kapcsolatot tart az érdekképviseletekkel.

A 4. pont tekintetében az érdekképviseleti szervek kijelentik, hogy kizárólag nemzetközi méretűvé váló, az Európai Unió döntéshozó testületei felé irányuló tiltakozó akcióhoz csatlakoznak.

Jelen megállapodás a Kormány és a szakmai érdekképviseletek között kötött 2005. évi megállapodás helyébe lép.

Tudomásul veszik az illetékes szakmai érdekképviseletek, hogy a Kormány jelen megállapodás végrehajtása során az Európai Unió szabályainak megfelelően jár el, amennyiben az Európai Unió az 5. pontban foglalt megállapodásra vonatkozóan kedvezőtlen álláspontot foglal el, úgy a felek azonos nagyságrendben és célok megvalósítása érdekében közösen keresik a megoldási lehetőségeket.

A Kormány részéről: A szakmai érdekképviseleti szervek részéről:

Dr. Szabó Pál

miniszter
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Wáberer György
MKFE
elnök

Földi Elek

elnök
NiT Hungary
Dr. Veres János
miniszter
Pénzügyminisztérium
Peredi Péter
főtitkár
FUVOSZ
Szarvas Péter
elnök
KKVSZ
Szűcs Erika
miniszter
Szociális és Munkaügyi
Minisztérium
Dr. Dávid Ferenc
főtitkár
VOSZ
Saslics Elemér
vezérigazgató
VOLÁN Egyesülés

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Aktualitások
 
Ajánló
 
Cikkek, tanulmányok
 
Linkgyűjtemény
 
Kapcsolódó linkek
 
Ez + az
 
Kapcsolat
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak